19.9.2017 Laaja musiikin kuuntelua ja kuluttajakäyttäytymistä kansainvälisesti selvittänyt tutkimus ”Connecting With Music” on julkaistu

Liki puolet äänitemusiikin kuuntelusta globaalisti tapahtuu striimaus- eli suoratoistopalvelujen kautta

Peräti 90 prosenttia maksullisten suoratoistopalveluiden käyttäjistä kuuntelee musiikkia älypuhelimen välityksellä.


Musiikin kuunteluun YouTuben kaltaisten musiikkivideopalvelujen kautta käytetään eniten aikaa, mutta ne tulouttavat oikeudenhaltijoille ainoastaan 12 prosenttia suoratoistopalvelujen kautta kertyvistä tuloista.


Tiedot käyvät ilmi äänitetuottajien kattojärjestön IFPI:n tiistaina 19.9. julkaisemasta kansainvälisestä kuluttajatutkimuksesta ”Connecting With Music”, joka on ladattavissa täältä. Tutkimuksen toteuttamisesta vastasi IPSOS Connect. Tutkimus toteutettiin 13 maassa, joiden yhteenlaskettu äänitemyynnin arvo noin 85 prosenttia globaalin äänitemarkkinan arvosta. Suomen luvut eivät ole mukana tänään julkaistussa raportissa.


Lisätietoja: IFPI/John Blewett john.blewett@ifpi.org, puh. +44 (0)20 7878 7934

http://ifpi.org/